dinsdag 28 juni 2011

dag 4, Seaworld

 

Bedankt voor alle leuke reacties op ons blogje!

Vandaag staat Seaworld op de planning.

Ronald is al vroeg wakker en gaat een lekker eind lopen, ik praat even met pa en ma via msn. Na een ontbijtje in het huisje gaan we vroeg op weg naar Shamu. Op de 192 rijden we al vrij snel een enorme file in. Op de radio horen we dat er een hotelbrand is en enorme zwarte rookwolken stijgen aan het einde van de file op. We horen boven de auto het geluid van helikopters. De nieuwszenders zijn er ook weer snel bij.

Dit wordt geen vroeg bezoekje aan Seaworld, enorme file, behoorlijk omrijden.  Maar dit alles is niks vergeleken met het beeld dat we later aan het einde van de file te zien krijgen van wat er over is van Vacation Lodge Maingate.

Volgens de nieuwsberichten zijn er geen slachtoffers gevallen en waren veel mensen bewoners van het hotel die eerder door de crisis hun huis waren kwijt geraakt. Hoeveel pech kan je hebben. Na de file moeten we een flink eind omrijden om weer in Kissimmee te kopen.

Omdat we nu toch wel erg laat zijn gaan we eerst even 2 lanyards kopen bij Tommy Hilfiger in de Buena Vista outlet en daarna nemen we een lekkere cappuccino bij Starbucks.

Seaworld komt om 13u in zicht. Ik haal mijn jaarkaart op uit een van de barcode-automaten. Vervolgens gaan we in de volgende file van de dag. Eerst de tassencontrole (door mannen die met een klein stokje door de inhoud van mijn tas roeren) en daarna in de file voor de ingang. Het is er ondanks de barcode op de tickets niet sneller op geworden. De voorstelling in Shamu-stadium is net afgelopen en we wandelen even rustig door het park en gaan naar de voorstelling van 14.30u.

De voorstelling ‘ One World’ is geweldig. Ik mis het niet dat de trainers niet meer in het water mogen komen, Er is nog zoveel interactie tussen de trainers en de dieren. De nieuwe kleine aanwinst zwom steeds ook heel stoer achter mama aan, erg leuk om te zien.

We zijn alle 3 erg onder de indruk van deze show.

Via het shark-aquarium en de dolphin nursery lopen we weer terug naar de auto. We krijgen ondertussen ook weer een lekker buitje regen over ons heen. We rijden terug naar ons huisje waar we na een heerlijke douche lekker de maaltijd ‘thuis’ nuttigen.

Weer een heerlijke vakantiedag met verschillende gebeurtenissen die elk op hun eigen manier erg indrukwekkend waren.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad. Lekker zonnig. Jammer dat die brand jullie dag zo heeft opgehouden, maar aan de foto's van Sea World te zien, hebben jullie je daar goed vermaakt.

    Sea World is één van mijn favorieten, dus met deze foto's maak je me heel blij. Kan ik de dag weer goed beginnen. (qua temperatuur voel ik me een beetje bij jullie)

    Veel plezier nog....
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk begin van de dag, eerst even jullie blog lezen.
    Mooie Seaworld foto's, wij hebben net besloten Seaworld dit jaar over te slaan..., maar als ik de foto's zie, gaat het toch kriebelen.
    Zo te zien was het een grote brand, sneu voor de mensen die daar verbleven.
    Groet christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, van dat hotel is inderdaad helemaal niks meer over, je zal er maar hebben gezeten na je huis te zijn kwijtgeraakt!
    Maar goed, jullie dag was weer schitterend en wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag pas voor het eerst andere blos kunnen lezen.
    Wel heftig zeg die brand. vanavond hebben wij ook weer over de 192 gereden, er was niets meer van te zien.

    BeantwoordenVerwijderen