zaterdag 9 juli 2011

Dag 15, Seaworld

 

Al jullie positieve reacties gaven ons een grote glimlach bij het ontbijt. Bedankt!

We gaan de dag gewoon weer met het zelfde positivisme tegemoet. Om 8.30u in de auto op weg naar Seaworld. 

Even een verhaaltje vooraf: Toen Robert erg ziek was hield ik me vast aan het feit dat ik met hem nog met de dolfijnen wilde zwemmen en dat ie gewoon beter moest worden. In 2008 hebben we op de Bahamas met de dolfijnen gezwommen, geweldig. Bij het zien van een  dolfijn houd ik het sindsdien niet droog.

 

florida 2011 0807 003florida 2011 0807 004

We gaan na binnenkomst gelijk de dingen doen (voor de orca-show begint) die we vorige keer niet hebben gedaan en we beginnen bij de manta’s. Ik ga gelijk met mijn jaarpas 2 bakjes garnalen (grijs en groot) kopen. Mèn wat stinkt het bij de kassa, bbrrrr. Krijg je toch mooi een dollar korting per bakje met de jaarpas, nice! Robert gaat foto’s maken en Ronald gaat de manta’s voeren. Het idee is om de garnaal onder water en onder de manta te houden, want daar zit de mond van de manta, aan de onderzijde van zijn lijfje, geeft Roon het Steve Irwin gevoel en ze kunnen mooi de kant opklimmen voor een shrimp, anders krijgen ze niks. We hebben zo gelachen. Een castmember kwam ook nog even vertellen hoe het moest maar ook voor haar deed Roon zijn vingers niet onder de manta zijn lijfje.

We zijn vervolgens doorgelopen naar de dolfijnen. hier kwam de eerste brok in de keel. Prachtige foto’s heeft mijn kind gemaakt.

Hierna naar de dolphin nursery en daar was deze week net een klein dolfijntje geboren die lekker dicht bij mama bleef. Ook weer prachtige foto’s.

Na de baby-dolfijntjes gingen we naar One Ocean show, toen het eerste deurtje in het bassin in het water open ging kwamen de tranen. Wat een prachtige show. Ik heb geen foto genomen, dat hebben de mannen gedaan.

Na deze (mijn) breakdown zijn we tegen de klok in terug naar de uitgang gelopen. We hebben een eekhoorn, een stekelvaren, een aapje, een opossum, een woodpecker, zeeleeuwen, manatees en pinguïns gezien.

We zijn vervolgens voor $6 pp de dolfijnen nog sardientjes gaan voeren. Ik was helemaal op aan het einde van deze geweldige dag.

We hebben 2 maal een klein beetje regen gehad, niks vergeleken met de ontzettende hoosbuien in de eerste week. We kijken terug op een prachtige (emotionele dag, voor mij dan) en dierrijke dag. Het was FANTASTISCH. En ik begrijp de meiden Senna en Tiggergirl een stuk beter met hun Seaworld-verslaving!

6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een superdag...voor ons geen Seaworld dit jaar...keuzes keuzes (maar toch jammer dus ik geniet extra van jullie verslag)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n dag er dan even "inhakt" en dat je daar flink moe van bent aan het eind.
    Maar wat een ongelofelijke mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend mooie foto's hebben jullie gemaakt. Vooral de dolfijnen zijn bij mij favoriet. Jullie hebben een bijzondere dag achter de rug, soms is het goed dat de emoties eruit komen.
    Groetjes Christa
    Wij slaan Seaworld dit jaar ook over, nu toch wel spijt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vreselijk geweldige dag hebben jullie gehad. Mooi weer, mooie dieren en geweldige show. (heb er van genoten vanmorgen)

    Dan ook nog even een compliment voor de fotograaf. "Wat een schitterende foto's". (weer vreselijk van genoten)

    Zou willen dat ik er ook alweer zat, in sea world :)

    Jammer dat jullie vakantie er al weer bijna op zit, maar daar moet je nog maar even niet aan denken. Ben benieuwd wat jullie de laatste volle dag gaan doen.....

    Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren wenste ik jullie a Magical day in Seaworld en a Magical day is het geworden als ik het zo lees en de mooie beelden zie. Een dag met een gouden randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super plaatjes van de dolfijnen. Wat een heerlijke dieren zijn dat toch. Wij kunnen er ook naar blijven kijken. Het moet een geweldige dag zijn geweest in Seaworld !

    BeantwoordenVerwijderen